joi, 19 mai 2011

Despre spitale (I)

Alea din Romania adica. Mai precis, alea in care am pus vreodata piciorul.

In general nu prea am avut treaba cu spitalele, in calitate de pacient. Mai mult ca si vizitator, adica venit, stat mai putin de o juma' de ora si plecat, concomitent cu sters din minte senzatiile traite acolo.

Saptamana trecuta am ajuns la Spitalul Fundeni. As usual, nu ca pacient. Numai ca de data asta am stat pe acolo mai bine de o ora si din lipsa de alta ocupatie, m-am apucat sa holbez ochii in stanga si-n dreapta.

Ce sa va spun: atmosfera este revoltatoare, inspaimantatoare si mai dezolanta decat infernul lui Dante. And remember: vorbim despre Fundeni, nu despre Judeteanul din Buzau.

In primul rand, multi dintre medici (nu mai zic de restul personalului, care e varza) sunt straini de ceea ce inseamna compasiune, incurajarea pacientului, afisarea unui aer optimist de fata cu acesta, etc. De-abia daca baga in seama pacientii ce asteapta ore in sir pe holuri, cu priviri in care se citeste disperarea. De ce la privat se poate iar la voi nu, ba? Da, stiu, salariile... Dar pe Basescu nu l-ati votat SI voi?

Mai zic de faza cu fumatul? Cum sa fii ma medic si sa fumezi? WTF? Bine, fumezi ... dar cum sa mergi prin spital duhnind a tutun? Macar te speli naibii, ca esti medic ba! Daca mie, ca fumator (fost, in devenire) mi se intoarce stomacul pe dos, ce sa mai zic de ceilalti? Apropo: ieri am vazut un medic stomatolog care isi lua doza clasica de tutun+cofeina (and they tell say *I*'m stupid!).

La un moment dat intra unii de la un fel de SMURD cu o batrana pe targa. Noroc ca a trecut pe acolo o asistenta (sau asta parea a fi) care le-a spus unde sa o duca, pt. ca ei stateau ca boii acolo si se uitau in stanga si-n dreapta, nestiind ce sa faca.

In loc de cosuri de gunoi aveau niste galeti obosite, in care trantisera niste saci de gunoi ... patetic! Deh, dupa buget.

Si inca ceva despre personalul din spitale: in urma cu ceva timp (1 an si ceva parca) am facut o iesire la munte cu un grup mai mare. Printre ei, cineva care lucra/lucreaza intr-un spital de provincie, de la Romanica. Toate bune si frumoase, lumea radea, se distra, etc. Fratilor, jur ca in momentul in care a venit vorba despre sanatate/spitale/medici, au trecut cel mult 2 secunde (doua, da?) pana cand persoana respectiva s-a schimbat brusc la fatza (si la narav) de ziceai ca ne-a teleportat cineva pe toti intr-un spital si deveniseram brusc doctor si pacienti. Asa de repede se transformase intr-una din acele acrituri cu care avem de-a face de obicei prin spitalele noastre.

Va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu