duminică, 5 iunie 2011

Criza alimentara?

Cum nu prea ma uit la stiri, sau daca ma uit mai fac si altceva in acelasi timp, nu prea am luat in seama reportajele despre o potentiala criza alimentara si despre cresterea preturilor la alimente

Azi am fost la supermarket si tocmai cand vroiam sa pun mana pe niste conserve de peste din importa (Italia) mi-a cazut privirea pe pret: 20, nu stiu cat RON cand eu stiam ca pretul incepe cu 1 si continua cu 6.

Sa fie doar o exceptie sau ....? Euroiul nu a urcat, vreo restrictie speciala la pescuit nu s-a pus, combustibilul nu s-a mai schimbat de ceva vreme si nu cred ca salariile angajatilor de la Real au crescut peste noapte. Deci?

Si apropo de alimente: mi-au facut cu ochiul niste nectarile. Am vrut sa iau dar m-am oprit cand am vazut ca veneau din Spania. E.coli, anyone?

Am luat in schimb mineole din ladita de alaturi. Cica sunt importate din SUA. Inca mai rad - importam fructe din SUA? Din SUA, mah? :)))

4 comentarii:

  1. Da, mah. Romania importa din SUA. Si stii de ce? Pentru ca SUA e low cost country cand vine vorba sa se compare cu vestul Europei, cum ar fi Spania, Franta, etc. Pentru ca raportul $ - EUR e cum e (avantaj $ cand vine vorba sa vanda ceva din State in Europa) si americanii si-au si invatat lectia din criza (din care au si iesit de vreo 2 ani, Europa e inca pana la gat in criza), lectie care spune doar eficienta, eficienta, eficienta. :) Asa ca fructele alea in loc sa fie importate din Spania, acum sunt importate din USA. Ca doar vorbim de globalizare, ce puii mei! LOL

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai si costul transportului de acolo si pana aici in Papua? Plus eventual taxe vamale ca e non-EU? Ce profit mai iese din treaba asta?

    RăspundețiȘtergere
  3. Costul transportului e minim. Vapor. Taxe vamale? Cine stie ce conventii or avea?!?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, da ... mexicanii sa traiasca. Scuze "Mexican Americans" :)))

    RăspundețiȘtergere