sâmbătă, 20 noiembrie 2010

IKEA, Mecca bucurestenilor

Deci azi m-am dus la IKEA, dupa mult timp... undeva intre 6 luni si un an, cred.
Ora 14:30, parcarea de langa magazin era full - de-abia am gasit un loc unde sa-mi pun masina. In fata magazinului, lume mai ceva ca la circ. Dau sa intru cand, ce sa vezi: era aglomeratie si la usa rotativa de la intrare. Cei care au mai fost stiu cam ce dimensiuni are usa aia. Ei bine, nici acolo n-aveai loc sa te desfasori. Trec de usa si ajung la scarile rulante, cand deodata ma loveste un val de caldura de ziceai ca e mijlocul lui Cuptor.

Distractia a inceput insa dupa scarile rulante. Era mai nene o aglomeratie de ziceai ca e reducere de cel putin 75% la cam tot ce vinde IKEA. De la copii de cativa anisori la seniori trecuti de 70 de ani, toti se holbau la toate cele de ziceai ca pleaca cu TIR-ul de acolo, de mult ce vroiau sa cumpere. Cei mai numerosi insa erau cei care pareau (repet, pareau) ca erau proaspat casatoriti. Nu vreau sa intru in polemici acum dar se vedea din gesturile si privirile lor ca erau proaspat ... something. Adicatelea asa e la moda acum in Bukale ... ca daca esti la inceput de drum e musai sa vezi si mobila de la IKEA.

Ca un client mai vechi stiam insa ca zona cea mai populata din IKEA este totusi restaurantul. Si n-am fost dezamagit nici de data asta pentru ca, asa cum eram deja obisnuit, n-aveai loc sa arunci un ac. No, dom'ne draga iata de ce vine omu' la IKEA: ca dupa ce arunca o privire pe la mobila si dupa ce isi reinnoieste colectia de creioane moka branduite, sa mai bage si la burdihan ieftin si bun.

Imi aduc aminte ca acum cativa ani, pare-mi-se la scurt timp dupa ce deschisesera suedejii locatia comersanta era un anunt la intrarea in restaurantul lor: NU MAI AVEM MANCARE! (eu as fi adaugat si un "BĂ)".

Era sa uit de chestia de la parter unde se vinde hot dog, suc si inghetata - si aia (din nou, ca de obicei) era full. Daca zic natie de disperati sau natie de nemancati se supara careva? :)))) 

Last but not least - astia de plecarati din Romania: tot asa e si la ikeile din strainatate? Adica vine omu' buluc si oarecum la tol festiv sambata la IKEA ca sa se holbeze si sa manance ieftin ori numai ai nostri au ridicat cosmelia suedejilor la rang de loc de pelerinaj?

L.E. Daca IKEA si-ar schimba profilul, adica sa devina restaurant dar sa si pastreze mobila, asa de frumusete, ar sparge piata si i-ar falimenta pe toti concurentii :))))

2 comentarii:

  1. Frate, tocmai de fusai la IKEA duminica de trecu'. Nu la indemnul vointei mele, ci la rugamintea verisorilor mei (au 11-12 ani) care au mers cu mine la IKEA in Iulie si le-au placut nu stiu ce Meatballs-uri si cum in drum spre casa treceam prin fata la IKEA, m-au rugat sa-i duc iar. Acum in afara de verisorii mei, toti de acolo pareau ca scopul lor de baza era shopping-ul. Si cumparau ca disperatii. Aveau monstri (vorba ta) de masini in fata pe care ii incarcau la refuz. Nu stiu de Dumnezeului tot cumpara de acolo ca marfa e de o calitate cel putin indoielnica. Mai gasesti si acceptabil dar rar. Eu de cate ori m-am dus, am plecat cu servetele, lumanari, plante de bambus, becuri, rar cand am luat ceva mobila, pentru ca dupa ce am asamblat 2 ani la o oglinda si acum o tin in garaj ca nu am putut s-o pun intr-o bucata, m-am lecuit. Si restaurantul... Pai la restaurant era ceva lume dar mai era cam 50% din capacitate. Si iti vine foame, asta e. Dupa ce te plimbi prin magazin mai bine de o ora, vrei sa si mananci ceva. Oricum, mie nu imi place mancarea de acolo, mi se pare de proasta calitate. Salata era ofilita, puiul uscat, nu mi-a placut. Si toata chestia asta de proasta calitate a mai si fost peste $ 50. Si am observat ce nationalitati se imbulzesc la IKEA aici: indieni, arabi, asiatici. Banuiesc ca au IKEA prin tarile lor de origine si de asta se inghesuie sa se duca si aici la IKEA.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci si prin America e cam la fel si nu prea :))
    N-ai zis insa daca aia de merg acolo la IKEA vin la tol festiv ca ai nostri sau nu. Adicatelea sa te vada lumea ca ai toale scumpe pe tine :)))

    RăspundețiȘtergere