vineri, 11 martie 2011

Eurotrip - Varsovia

Nu am crezut ca o sa ajung vreodata la Varsovia. Nu vedeam niciun motiv ca asta sa se intample. Dar iata ca s-a intamplat.

Totul a durat 2 zile, cu tot cu zborul pana acolo, care a fost cel mai placut zbor ever. Avionul Embraer parea construit in asa fel incat sa nu simta turbulentele, atat de lin a fost zborul.

Prima impresie despre oras am avut-o cand am aterizat, si mi-a dat-o numele aeroportului: Frédéric Chopin (Fryderyk Franciszek Chopin, in poloneza). Wow, am zis. Uitasem ca Chopin are origini poloneze. Hmmm ... deci un oras al culturii.

Mergeam la Varsovia pentru o intalnire cu colegii de breasla (o anumita divizie a firmei la care lucrez). Eram eu, doi colegi slovaci si gazdele noastre poloneze. Intamplator sau nu, totul se intampla fix in ziua aniversarii Pactului de la Varsovia. How cool was that? :p Bineinteles ca nu m-am putut abtine sa fac o gluma pe tema asta :))) Oricum, ma simteam intr-un fel anume, intr-un fel placut, in compania altor est-europeni, in conditiile in care in general aveam de-a face mai mult cu oameni de pe alte continente.

Varsovia nu seamana cu niciun oras de la noi. Adica nu seamana cu un singur oras din Romania. Este mai mult un amestec de Sibiu, Bucuresti, Iasi, Brasov. Aduce si un pic cu Paris-ul si chiar cu Amsterdam.

Cu Bucuresti-ul seamana la capitolul trafic - se circula cu viteza si de multe ori prin incalcarea regulilor de circulatie. Si mai seamana si cand vine vorba de ceea ce noi numim cladiri de birouri de clasa A sau atunci cand vorbim despre despre cladiri cum ar fi echivalentul polonez al "Casei Scanteii" (actualmente, la ei Palatul Culturii si al Stiintei).

Varsovia are insa si unele zone cu cladiri de culori gri care mie mi-au trezit un sentiment de tristete si m-au dus cu gandul la tragedia petrecuta in Polonia in timpul celui de-al II-lea Razboi Mondial. De fapt polonezii ca si oameni mi se par tristi in sensul ca nu e usor sa scoti un zambet de la ei (in afara de cel pe care il afiseaza din politete, la intalniri) si ca destul de rar auzi un polonez facand glume. They are so ... NOT like us. Si totusi, as spune ca pana si polonezii stiu sa isi traiasca viata mult mai bine decat noi. O sa intru in detalii cu alta ocazie.

Cu Parisul seamana la capitolul cladiri vechi, care la ei s-au pastrat mult mai bine (a se citi si mai multe decat la noi). Si inca ceva, apropo de Paris/Franta - in Varsovia se afla Muzeul Marie Curie (care s-a nascut acolo). Cu Amsterdam seamana cand vine vorba despre cladirile cu fatada inalta dar ingusta, de diferite culori.

Hmm ... pai daca Varsovia este asa de interesanta, ma intreb oare cum e Cracovia. OK, o punem pe lista locurilor dew vizitat :)

4 comentarii:

  1. Da - viziteaza Cracovia! Vechi, istorie, religie, studenti, cosmopolit.
    Cand l-am vizitat era decembrie, un frig ce mi-a depasit asteptarile, am fost la targul lor de Craciun, mi-am luat cercei cu chihlimbare.

    (nu am vizitat Auschwitz)
    iar restul te las pe tine sa descoperi cand vei merge acolo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Speram sa pot citi despre, la tine pe blog :D

    RăspundețiȘtergere
  3. mai bine vizitezi orasul personal.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, dar o sa mai treaca ceva timp pana atunci :) Eram curios...

    RăspundețiȘtergere