luni, 10 ianuarie 2011

Despre vise - partea I

Nu stiu daca exista o stiinta care se ocupa cu interpretarea viselor. De fapt nu stiu daca ceea ce exista se poate numi stiinta, sau macar ... arta.

M-am hotarat insa sa scriu acest post, ca urmare a visului pe care l-am avut azi-noapte, in ideea ca poate sunt si altii interesati sau preocupati de subiect.

Deci am visat un scenariu apocaliptic, un scenariu in care cladirile erau invaluite intr-un fel de ceata, devenind aproape invizibile. Vedeam cum unul din blocurile invecinate era cuprins de ceva asemenator cu ceea ce in filmele SF se numeste scanare a obiectelor. Apoi blocul meu a fost cuprins de acelasi lucru, insa, cum eu chipurile eram inauntru nu am vazut nimic ci doar am simtit cum eram patruns de "raza" respectiva.

Imi mai amintesc cum pamantul incepuse sa o ia la vale si cum eram ingrijorat ca masina mea era aruncata astfel spre diverse obiecte (cladiri, pereti, copaci) si se indoia in urma socurilor.

Mai stiu ca eram cu tata in casa dar nu-mi amintesc ce spunea. Stiu doar ca reactia lui mi s-a parut oarecum neutra.

In fine, imi amintesc faptul ca ma uitam la o harta din care intelegeam ca cel mai putin afectata de scenariul apocaliptic era o insula din Polynezia Franceza... stiu asta pentru ca mi-a venit in minte orasul Papeete.

N-am nici cea mai mica idee cum ar putea fi interpretat visul asta. E posibil sa-mi fi ramas in minte efectele din presa ale miilor de pasari cazute din cer, in diverse locuri din lume si sa fi adormit cu gandul ala ...

4 comentarii:

  1. Ceata care invaluie blocurile poate fi un indicator al lipsei de control pe care o resimti in acest moment, dear one.
    Pamantul o ia la vale, asemeni (poate) sistemului tau de convingeri care este puternic zguduit, din motive pe care le ascunzi cititorilor.
    Sa nu auzi ce iti spun ai tai it's just as it (always) is.
    Iar insula ma trimite cu gandul la o locatie peste ocean, la care deja vad ca visezi. Dupa parerea mea asta e cea mai clara componenta a visului.

    Die andere bleiben im Nebel.

    ps: unii din cei ce considera visul o modalitate intuitiva recomanda dream journaling, ca modalitate de a ajunge la esenta mesajului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Liebe Renata,

    Este foarte interesanta interpretarea ta si tind sa cred ca ascunde un sambure de adevar.

    Pe de alta parte, este posibil sa fie un gand subiectiv, din cauza faptului ca tu cunosti niste lucruri de care altii nu stiu.

    Apreciez mult comentariul tau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Te astept la o sedinta de citire a viselor.
    Pentru tine o sa fac o reducere.

    RăspundețiȘtergere