duminică, 23 ianuarie 2011

"Emotionally unavailable"

Termenul de emotionally unavailable cica se refera la cei care creeaza bariere intre ei insisi si ceilalti pentru a evita intimitatea emotionala. Relatiile cu persoanele indisponibile emotional (bine, asta daca se pune problema de asa ceva - de obicei nu, dar s-au mai vazut si exceptii) sunt adesea deprimante si stresante, intrucat partenerii lor ajung sa se simta neglijati si ne... iubiti.

Persoanele indisponibile emotional chiar cauta relatii cu altii dar problemele apar atunci cand nu sunt capabile sa se implice total acelor relatii.

Atentie: intrucat persoanele indisponibile emotional se comporta adesea ca si cum ar vrea sa fie intr-o relatie, este important ca ceilalti sa fie in stare sa recunoasca semnele care indica faptul ca o persoana este indisponibila emotional. Gee, Dr. Phil, unde erai cand eu n-am fost in stare sa citesc semnele alea?

Ei bine, da ... am fost in asemenea situatii, in care am avut de-a face cu astfel de persoane si culmea :))) aproape niciodata nu am fost in stare sa citesc semnele alea (sau poate n-am vrut, sau m-am pacalit pe mine insumi ca nu sunt genul ala de semne). Sfat pentru ceilalti: don't do it! Poate fi al naibii de dureros - o spune unul patit. Si e greu sa treci peste, mai ales daca ai avansat in relatia cu o persoana de genul ala. Dar ... nu este imposibil. I did it - so can you.

Acum ca ma gandesc la chestia asta, imi amintesc ca si eu am fost de cateva ori in situatia respectiva (de indisponibil emotional) si ca poate am provocat neplaceri emotionale altora. Cunosc cel putin o persoana care nu mai vorbeste cu mine din cauza asta. Dar jur, nu mi-am dat seama ca trimit vreun fel de semnal. Sper sa ma ierte.

Ca o ultima chestie: in general, persoanele indisponibile emotional ies la un moment dat din starea asta. Ceea ce nu inseamna insa ca trebuie si asteptate :))) Daca exista alternative, parerea mea este ca trebuie luate serios in considerare. Uneori alternativele sunt mai pretioase ;)

10 comentarii:

  1. Ce comentarii astepti, ce anume te intereseaza pe tema asta? :)
    Cum sa recunosti o astfel de persoana?
    Sau cum sa o eviti?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu... poate cum sa vindeci o astfel de persoana.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din ce motiv sa o vindeci? In ce scop?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper ca nu te-ai suparat. Ma intrebam in ce scop am vrea sa schimbam pe altcineva. Daca nu ne place asa cum e, nu cred ca avem mare lucru de facut.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu e vorba despre cum este o persoana ci despre o stare prin care trece. Nu schimbam persoana ci starea ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, absolut de acord aici :)
    Totusi, nu-mi amintesc sa imi fi schimbat vreodata starile doar pentru ca m-a rugat frumos altcineva.
    De cele mai multe ori m-am schimbat pentru ca am fost obligata de situatii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu e vorba de rugat frumos ... treaba e un pic mai complexa.
    In plus, oamenii sunt diferiti si reactioneaza diferit, la aceiasi stimuli.

    RăspundețiȘtergere
  8. Poate ca nu inteleg eu ceva aici si am un punct de vedere obtuz. Punctul meu de vedere ar fi: eu sunt principala responsabila pentru cat de bine imi e. Sa le pretind celorlalti sa ma faca fericita (daca eu nu sunt intern) mi se pare utopic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu am zis ca ar pretinde cineva altora ceva. Este vorba despre o actiune benevola a altora de a scoate pe cineva dintr-o stare sau de a grabi iesirea persoanei respective din acea stare.

    RăspundețiȘtergere