joi, 3 februarie 2011

Aventuri in America - ziua a III-a

Nu prea am multe de povestit pe ziua de azi pentru ca a fost furtuna de zapada, inceputa aseara si terminata azi, ceea ce m-a fortat sa raman la hotel toata ziua.

Dar sa o luam cu inceputul: m-am trezit la 5:30 dimineata, ceea ce e un progres fata de ziua anterioara, cand m-am trezit mult mai devreme. Ceea ce inseamna ca am inceput sa depasesc faza de jet lag.

Afara - furtuna de zapada. Ninsoare la greu plus vant taios. Inauntru - caldurica, 24 de grade, multumita AC-ului de la hotel.

Mic dejun la hotel - omleta americana si carnaciori de curcan. Cafeluta americana - adica mai soft decat aia europeana dar tot buna. Pranzul tot la hotel - un fel de saorma de pui (nu mai stiu exact cum se numea) dar a fost ok.

Intre timp, s-au apucat baietii sa dea zapada de prin parcare - o tarla de cateva hectare (poate exagerez un pic :p). Pe aici astia au montat lame pe camionete (pick-up truck) - cred ca au niste V8-uri puternice rau sub capota, masinutele astora. Adica la un moment dat, una din ele impingea zapada fiind in marsarier!!! Nu stiu ce camioneta europeana poate face asa ceva. De fapt la noi lamele se monteaza pe camioane mari nu pe pick-up truck-uri. Oricum faceau un zgomot infernal dar aveau muuuuuuuuuult spor la dat zapada la o parte.
Acum, ca sa mai indulcim un pic nota si pentru noi ieuropenii - cand calca ala acceleratia, nu ca se facea vartej in rezervor, dar urca pretul la barilul de petrol cu f'o 10 dolari :p

Cand si cand mai incerca unul sau altul sa iasa cu masina dintre zapezi. La un moment dat un nene cu un SUV tot se balanganea in stanga si-n dreapta, asa de tare aluneca, cu gumele all-season (ca pe aici nu se poarta alea de iarna).

Pe dupa-amiaza a dat soarele, in sfarsit si a inceput lumea sa iasa pe strasse. Intr-un tarziu am iesit si eu. Am dat zapada de pe masina si apoi am dat sa ies din parcare. Acuma, pentru ca trecusera aia cu lamele, aveam in fata un mic delulet de zapada. Am dat o parte din ea cu piciorul (asa, ca la Romanica) iar apoi prin binecunoscuta (in Romania) menevra da-i in spate da-i in fata, am scos-o. Ba chiar am prins curaj si m-am dus pana la o benzinarie. Ce naiba - sa nu ma descurc eu, romanul, in America la faze d-ashtia? :)))

Acuma faza: astia trecura cu lamele pe sosea si o curatara. Pe mijloc insa, au lasat asa o dara lata de vreo juma' de metru de zapada. E, si cand vroiai sa faci stanga de exemplu, trebuia sa treci peste aia. Inchipuiti-va acum eu intr-un Nissan Tiida, cu gume all season trecand peste aia. Si inca ceva: cum sedeam eu asa frumos la semafor sa fac stanga, vad ca vine din stanga o tanti intr-un Tucson. Nu stiu cum a luat curba dar la un moment dat masina nu se ducea fix incotro erau indreptate rotile (ca trecea si ea peste un mal de zapada) ci venea oarecum inspre mine. Morcovelul  (stiti ce e aia, nu? :p) ... asa vreo 10 secunde. 

Am incheiat seara cu o cina la restaurant italienesc si f'o 4 paharele de vin alb (de 4 neamuri). Bine, era mai mult Italian-American, ca nimic din meniu nu prea semana cu ce stim noi de la alea din Bucuresti (care cica ie mai de la mama lor).

Hai noapte buna ca ma ametii un pic (mai mult) de la vinoase!

Va urma

nenea derapeurul
noi muncim cu drag si spor...
patriotic
cum sa tragi zapada cu lama ... in marsarier
care vrei la terasa?
in sfarsit, soarele!

6 comentarii:

  1. Ti-am spus deja... Tot vorbesti de Nissan si Hyundai... De ce nu te aud de vreun GM, Ford, Jeep SUV care au derapat in fata ta?!? GM, Ford, Jeep SUV's au nevoie de all-season pentru a sta pe strada in zapada. Numai all-season, ca doar aici e Michigan nu Colorado.

    RăspundețiȘtergere
  2. It's not fair! Nissan asta e o buburuza mica. De ce=l compari cu SUV-uri? Compara-l cu o Fiesta de ex. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai de ce sa-l compar cu Fiesta? Cate Fiesta sunt in Michigan Si cate SUV's?

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai tu vrei sa compari o subcompacta cu un SUV? Come on! :p

    RăspundețiȘtergere
  5. Normal ca nu. Ceea ce vreau eu sa spun ca nu ce cauta cu buburuza ta Sau cu Fiesta pe strada dupa furtuna de zapada. Eu sunt "green" dar am Si SUV's din aceasta pricina: locuiesc in Michigan. Si am ales SUV's cu cel Mai bun gas mileage de pe piata la Ora respectiva Si motor in 4 cilindri. Deci am compromis de m-am rupt ca sa pot sa fiu "green". Ca mi-ar fi placut Si mie vreun AWD in 8 cilindri.

    RăspundețiȘtergere
  6. I understand ... (ca-n reclama aia) :p

    Deh ... daca erai in Europa, aveai un SUV diesel acum :p Sa vezi la ala good mileage! :D

    RăspundețiȘtergere