sâmbătă, 5 februarie 2011

Aventuri in America - ziua a V-a

Iata ca a venit si ziua de vineri a primei saptamani din al doilea episod de aventuri pe taram american. Desi se anunta o zi mai plictisitoare decat celelalte, nu a fost chiar asa.

Mai intai, la birou am avut parte de ceva neasteptat - o intalnire cu clientul.
Apoi, la pranz am iesit cu o colega cu multi ani mai mare decat mine. Si cand zic multi, ma refer la ceva gen 45+, maritata, copii - iesire ca intre colegi, na! Cine a zis ca nu poate fi fun intre generatii, s-a inselat. Bine, difrerentele culturale ne-au ajutat foarte mult sa gasim subiecte de discutie. Interesant a fost faptul ca totusi asta s-a intamplat intre mine, un roman vorbitor de East-European English si o americanca get-beget, cu un accent puternic de Michigan. Contrastul era evident, desi pe alocuri imi mai iesea si mie cate o pronuntie de ziceai ca stra-stra-stra-bunicul si toti de la el si pana la mine au trait in tara lui Uncle Sam.

Seara am iesit cu alti colegi, din categoria 22-25 de ani. Ne-am dat intalnire in Birmingham - cred ca cea mai frumoasa suburbie a Detroit-ului. Dar nu despre asta este vorba ci despre faptul ca sunt si pe la ei localuri unde te invarti cate cel putin un sfert de ora ca sa gasesti loc de parcare moka. Deh, n-am cascat ochiul ca sa vad ca parcarea cu valet costa doar 4 dolari (plus bacsis probabil) si nu 20, ca prin alte parti. Pana la urma tot in China am parcat - asa zic eu in gluma la chestiile aflate la distanta de cel putin 5 minute de mers pe jos :)))

Mai nene, asa m-au luat oamenii astia la intrebari despre Romania (mai ales fetele) incat am crezut ca mai am putin si il egalez la vorbit pe Iorga la scris. Ei, glumesc ... normal ca mi-a placut sa vorbesc despre amarata aia de Romanica. Si fara fals patriotism, imi face placere si sunt mandru sa vorbesc de ea oriunde, oricand si cu oricine.

Am mers apoi la un fel de combinatie de fast-food si restaurant ... sau, in fine ... taverna. Si asta pentru ca ii zice Red Coat Tavern. (Ham)burgerul acolo e bestial! N-are nicio treaba cu aia de la Mc sau de la Burger King.  Apoi o juma' de ora la una din fete acasa (ho, nu sariti voi repede sa interpretati! :)))).

Pe scurt despre americanii din seara asta: sunt fix ca aia din filme - 20 si un pic de ani, stau cu chirie in ceea ce pe la noi poate trece oricand ca viluta, animal de casa - o pisica al naibii de grasa, rad la tot felul de nimicuri - si nu o spun in sensul rau al cuvantului, masinuta la scara (second-hand, ca la ei tzeapa e mult mai rara decat la noi, cand iti iei masina de la altul), etc.

Gata, ca sunt rupt de oboseala. Noapte buna!

P.S. #1 - am ratat de vreo 3 ori iesiri de pe strazi principale, azi.
P.S. #2 - daca nu ai prieteni, America poate fi un loc rece ... al naibii de rece. Think about it!

Va urma


2 comentarii:

  1. O veni si aia. N-am mai fost in stare sa scriu eri, ca eram rupt de oboseala, dupa cum iti spusei. Am trantit pozele pe FB si atat.

    RăspundețiȘtergere