marți, 8 februarie 2011

Una scurta, cu America si cu Romania

Dupa 2 episoade de America, din care unul e inca in derulare, pun pe tapet 2 chestii:

1. America e ca mierea de albine: e dulce, e buna, chiar face bine la sanatate si nu provoaca diabet ca zaharul. E naturala, e de la mama ei si e highly recommended. Totusi, nu poti manca miere zi de zi, for the rest of your life. Mai ai nevoie si de ceva spicy.
Romani(c)a in schimb, e ca o tigare. Poate provoca o gramada de boli, inclusiv cancer, are gust amarui ca de tutun, ba chiar scoate si fum. Toti iti spun sa te lasi (de ea) dar totusi iti e greu sau imposibil sa o faci. De ce? Pentru ca e al naibii de addictive si God, it feels so good smoking it when you're in distress or after sex!

2. Daca veniti pe aici si stati mai mult de o saptamana, cand sunteti singuri (de exemplu in camera de hotel) la o ora la care Romania doarme, sa nu va puna naiba sa intrati pe youtube si sa puneti Doina de jale a lui Gheorghe Zamfir sau Balada lui Ciprian Porumbescu . Chestiile astea te ingenuncheaza emotional, oricat de tare ai fi, de nu-ti mai revii cel putin o juma' de zi. Si daca in momentul ala mai vezi si bucata aia de carpa in rosu galben si albastru (ceea ce e totusi putin probabil sa se intample fix cand asculti alea), te-ai aranjat pentru toata saptamana sau chiar pana ajungi inapoi acasa.

Si da, e adevarata vorba aia: nicaieri nu-i ca acasa!
Ultima chestie: sper ca la sfarsitul acestei de-a doua aventuri sa-mi dau seama ce dracu' ma face sa ma tot intorc in Romania.

12 comentarii:

  1. Vrei spicy? Te duci in Caraibe in vacanta, ca e la 4 ore cu avionul. :))) Sau peste granita, in Windsor Si sa vezi atunci. LOL

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru ca postul mi se pare dulceag, e ceva acolo atins in sufletel si nu inteleg ce. e patriotism, sau: nu cumva te-ai indragostit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Si stiu ca sunt superficiala dar eu cand ascult Balada lui Porumbescu simt decat placerea muzicii Si mandrie ca a scris-o un Roman. Astea de jale nu ascult ca nu-mi plac. De asta ma Si uit numai la comedii. :))) Stii ... Depinde de fiecare om daca poate sa plece din Tara Sau nu. Mie imi place sa ma numesc cetatean al lumii. Acum ma uit prin ce colt de lume sa ma mut iar. Tu pur si simplu poate ca nu esti facut sa pleci.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa suntm, eu: mai sensibil, mai patriot, poate si un pic nationalist.
    Nu stiu daca sunt facut sa plec sau nu. Inca nu am dat dismiss ideii de a ma muta aici insa probabil nu o voi face decat in anumite conditii.
    Ideea este ca m-am chinuit mult sa strang piesele puzzle-ului numit viata, in Romania (desi inca imi mai lipsesc piese) si am impresia ca as lua-o aproape de la zero aici.
    Altfel, as pleca din noroaiele, manelele, tzepele si celelalte chestii naspa din Romania anytime. La capitole cum ar fi nivelul de civilizatie, nu exista termen de comparatie intre Romania si America. Numai ca mai sunt si altele care conteaza.
    O ultima chestie, ca si exemplu: in America eu cunosc un numar extrem de mic de oameni in compania carora ma simt comfortabil. Insa nu-mi pot avea o viata normala doar cu atat de putin oameni cu care pot fi eu insumi. Este ilustrarea perfecta a proverbului "cu o floare nu se face primavara".

    RăspundețiȘtergere
  5. LOL... In America ai venit de 2 ori Si ai stat o luna Si ai Deja o mana de oameni cu care te simti bine. In Romania ai stat o viata Si cati ai? Numai intreb Si eu...

    RăspundețiȘtergere
  6. In Romania am multi oameni cu care ma simt comfortabil dar din alt motiv: cu multi din ei I don't give a f**k.
    Revenind la America: mana aia de oameni cu care ma simt bine e formata din exceptii. Dar cu restul, ce facem?

    RăspundețiȘtergere
  7. Cum spuneam... Carpe Diem! Vezi dupa aia ce si cum...

    RăspundețiȘtergere
  8. Tu iti faci prea multe griji in general... ia viata mai usor ca atunci cand o sa tragi linie o sa-ti dai seama ca nu a meritat tot stresul sa ai totul pus la punct sau sa incerci sa le ai puse la punct pentru ca niciodata nu o sa reusesti sa fie totul la linie. Si momentul conteaza mult. O secunda iti poate schimba viata. O secunda in care nu te incrancenezi sa urci (vorba Parazitilor) pe o scara sociala ireala. Lucrurile bune se intampla cand te astepti mai putin...

    RăspundețiȘtergere
  9. Dude, casa și patria sunt acolo unde ți le faci și ești bine primit.

    RăspundețiȘtergere
  10. Azi mi-a zis si o colega (americanca) sa ma mut in State. Am I the only one who doesn't know what's good for me?

    Deja incepe sa sune ca in bancul ala:
    "Invatatoare ii intreaba pe copii ce fapte bune au facut in vacanta.
    Bula ridica mana:
    -Eu am ajutat o batranica sa treaca strada!
    -Bravo Bula!
    Apoi Vasilica ridica mana:
    -Si eu am ajutat o batranica sa treaca strada!
    -Bine Vasilica!Dar tu Ionel?
    -Si eu am ajutat o batranica sa treaca strada!
    -Ma, ia stati asa ... pai cum? Toti ati ajutat o batranica sa treaca strada?
    -Pai da, ca ea nu vroia!"

    Adica eu sunt batranica :)))

    RăspundețiȘtergere